.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاسیس مركز پژوهشي گيلان‌شناسي
نخستين مرکز پژوهشي در حوزه‌ي ميراث فرهنگي کشور تحت عنوان مرکز پژوهشي گيلان‌شناسي در استان گيلان امروز (26 دي‌ماه) گشايش يافت. به گزارش شمال نیوز به نقل از ايسنا ، در اين مراسم که با حضور رييس

نخستين مرکز پژوهشي در حوزه‌ي ميراث فرهنگي کشور تحت عنوان مرکز پژوهشي گيلان‌شناسي در استان گيلان امروز (26 دي‌ماه) گشايش يافت.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايسنا ، در اين مراسم که با حضور رييس و معاونان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان گيلان، برخي پژوهشگران، فرهيختگان و مسؤولان استان برگزار شد، محمدحسين مهدي‌پور گفت: بدون پژوهش و مطالعه تصميم‌گيري نکنيم؛ اين شعار مرکز پژوهش گيلان‌شناسي است، تا با اتکا به اين اصل مهم در حوزه‌ي پژوهش بيش از گذشته بتوان گام برداشت و غفلت‌هاي گذشته را جبران کرد.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گيلان ادامه داد: پژوهش بايد در نظام فکري به‌صورت نظري و کاربردي باشد و برنامه‌ريزي‌ها در تمام حوزه‌هاي سازمان بايد براساس اين پژوهش‌ها انجام شوند. مسير شايسته‌اي بر مبناي پژوهش بايد داشته باشيم و با توجه به رويکردها، چشم‌اندازها و استراتژي‌ها، اهداف در همه‌ي شئون مديريت بر پايه‌ي پژوهش شکل گيرند.

او اظهار كرد: تاسيس اين مرکز، مکاني براي استفاده از انديشه‌ها و استعدادهاي خلاق استان است. اين مرکز، نخستين مرکز در حوزه‌ي ميراث فرهنگي و با نام مرکز پژوهشي گيلان‌شناسي در کشور است. اکنون 15 نفر در قالب پنج گروه عملياتي و ستادي، کارهاي مربوط به ثبت آثار و تعيين شناسنامه‌ي آن‌ها را در اين مرکز برعهده دارند که تا پايان سال کتاب آن ارايه خواهد شد.

وي درباره‌ي گروه‌هاي پژوهشي سازمان، توضيح داد: علاوه بر فعاليت‌هاي زبان و گويش، ميراث طبيعي، صنايع دستي، ابنيه و بافت، مرمت، باستان‌شناسي، مردم‌شناسي، تاريخ و جغرافيا، هنرهاي بومي، ادبيات، گردشگري (مطالعات جامع درياي خزر) و ديگر موارد، اميدواريم با کمک سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، نقشه‌ي باستان‌شناسي استان هرچه زودتر ارايه شود. همچنين بانک اطلاعات مفاخر گيلان و کتابخانه نيز در اين مرکز فعال خواهند شد.

مهدي‌پور افزود: براي ايجاد زمينه‌ي ثبت اين مجموعه در سازمان مرکزي و همچنين در دبيرخانه‌ي شوراي عالي گسترش دانشگاه‌ها تلاش مي‌كنيم. همچنين اعتبار انجام مطالعات تفصيلي طرح جامع درياي خزر در استان گيلان مربوط به سه منطقه درنظر گرفته شده است.

در ادامه‌ي اين مراسم سيدعلي حسيني طي حکمي ازسوي رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان گيلان به سمت رييس مرکز پژوهشي گيلان‌شناسي استان انتخاب شد.

او در سخناني اظهار داشت: فرهنگ‌سازي در امر پژوهش‌هاي سازمان بايد در قالب حمايت از صاحبان انديشه‌ي باتجربه باشد و همه بايد در راستاي آموزش و پژوهش گام برداريم.

حسيني گفت: انتشار اسناد موجود بسيار مهم است و تعيين نيازهاي سازمان در راستاي حفظ آثار فرهنگي و ميراثي استان سبب بهره‌برداري مثبت از آن‌ها مي‌شود. به علاوه، پايگاه محققان و مفاخر گذشته و حال استان در اين مرکز ايجاد خواهد شد.

در اين مراسم، فريدون نوزاد نيز با توضيح تاريخچه‌ي مراکز گيلان‌شناسي، بيان كرد: مساله‌ي گيلان‌شناسي يک مساله‌ي تازه نيست؛ از قبل بوده است و تا آينده نيز ادامه دارد. البته اين مهم هميشه مشکلات فراواني را در استان داشته است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 دي 1385
با سلام وعرض احترام.گام بسیار ارزشمندی برداشته اید.اگرچه گیلان وگیلانیان همواره در این زمینه ها درشمار پیشگامان بوده اند.ایزد منان یارویاورشما بوده وخواهدبود.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.